
Kdaj bomo lahko za vožnjo na vlakih po glavnem mestu uporabljali tudi ljubljansko mestno kartico Urbana? Odgovorni obljubljajo, da na projektu aktivno delajo.
Oglaševanje
Avtobusi ljubljanskega mestnega potniškega prometa so pogosto vir pritoževanja potnikov in potnic.
Poleg tega, da so na obremenjenih linijah pogosto prepolni, poleti pa zaradi slabega delovanja klimatskih naprav mnogokrat prevroči, je tu še ranljivost "trol" na prometne zastoje.
Razen na nekaterih mestnih vpadnicah in posameznih odsekih cest, kjer je ločen, rumeni pas, na mestnem avtobusu prav tako zlahka kot v avtomobilu obtičiš v enem od zamaškov, ki ob jutrih in popoldnevih doletijo slovensko prestolnico.
Tem nevšečnostim bi se lahko izognili na vlaku, saj čez prestolnico teče dobro razvejano železniško omrežje, ki povezuje vse večje mestne četrti s centrom mesta. Tudi z vlakom lahko tako prideš z enega konca Ljubljane na drugega – a le z dnevno oziroma mesečno vozovnico za Slovenske železnice.
Že več kot deset let je eden izmed projektov, ki jih napovedujejo na ljubljanski mestni občini, tudi možnost koriščenja Urbane za vožnjo z vlakom na območju prestolnice. A ta projekt je do zdaj ostal le v predalih.
Urbana že od leta 2016, ko se je zgodila integracija vseh sistemov javnega potniškega prometa, sicer omogoča vstop na vlak, a le za dijake in študente z naloženo consko IJPP vozovnico.
Imetniki kartic IJPP lahko te uporabljajo v enotnem sistemu subvencioniranih vozovnic, in sicer pri prevoznikih Nomago, Arriva, Marprom, LPP in Slovenskih železnicah.
Z vprašanji, kako daleč je ta projekt, smo se obrnili na Družbo za upravljanje potniškega prometa, kjer pa so nas le preusmerili na ljubljansko mestno občino. "Dijaki in študentje lahko z mestno integrirano vozovnico uporabljajo vse vrste prometa na območju Ljubljane zgolj zato, ker jim država subvencionira prevoze," so ob tem izpostavili.
Tako smo to vprašanje postavili ljubljanskemu županu Zoranu Jankoviću na redni novinarski konferenci, kjer se mu je tokrat pridružil tudi namestnik direktorja javnega podjetja LPP Rok Vihar.
Vihar je zatrdil, da na projektu integracije in povezovanja sistema, ki bi omogočil uporabo Urbane (brez IJPP) tudi na vlakih na območju Ljubljane, aktivno delajo. "Ostale aktivnosti so podrejene skupnemu IJPP sistemu, ki je že v celoti integriran. Zdaj se kar nekaj terminalov na avtobusih menja, tudi na Slovenskih železnicah se izvajajo nadgradnje, zato verjamemo, da se bo sistem tudi na tem področju sčasoma poenotil."
Bolj konkretnega odgovora na vprašanje, kaj pomeni sčasoma, nismo dobili. "Ni tako daleč, da bi to opredelili. Povedali bomo pravi čas," je dejal ljubljanski župan Janković, ki je poudaril, da s Slovenskimi železnicami sicer izredno dobro sodelujejo.
Tako vsaj še nekaj časa za pot po Ljubljani vlak ne bo alternativa mestnemu avtobusu.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje
Oglaševanje
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje
Oglaševanje